Ofte stillede spørgsmål

Hvad skal jeg gøre for at blive medlem af Dansk Onlinepanel?

Det er både gratis og helt enkelt at blive medlem af Dansk Onlinepanel. Du klikker blot på Tilmeld  eller går til forsiden og udfylder den korte formular og klikker ’Registrer’. Det hele tager under 1 minut.

Er det gratis at deltage i spørgeundersøgelser?

Ja, det er gratis at deltage i spørgeundersøgelserne. Det er helt frivilligt at deltage i spørgeundersøgelserne, og ved at deltage, accepterer du gældende vilkår og betingelser for deltagelse.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke længere har tid eller lyst til at svare på flere spørgeskemaer?

Du kan til en hver tid vælge at holde en pause med at svare på vores undersøgelser eller du kan helt melde dig ud af panelet.

Hvor lang tid går der før jeg bliver inviteret til min første undersøgelse?

Du vil modtage din første invitation til at deltage i en undersøgelse lige så snart der er en undersøgelse i gang, der passer på din profil. Der bliver nemlig taget højde for bl.a. din alder, bopæl og andre oplysninger, som du har udfyldt. Jo flere af vores baggrundsinformationer du udfylder, des oftere vil blive inviteret til relevante undersøgelser som du vil blive belønnet for. I højsæsonen for undersøgelser vil der typisk ikke gå mere end ca. 7 dage fra du har tilmeldt dig til du modtager den første invitation. Udenfor højsæsonen (særligt under højtider og i industriferien) kan der gå et par uger.

Hvor meget tjener jeg pr. undersøgelse jeg deltager i?

Belønningen afhænger af hvor lang undersøgelsen er. Jo længere undersøgelsen er, jo højere er belønningen. I hver invitation du modtager fra Dansk Onlinepanel vil der stå hvor meget belønningen er for den pågældende undersøgelse. Du vil altid få oplyst hvor stor belønningen for en undersøgelse er, før du deltager.

Hvor mange undersøgelser vil jeg blive inviteret til at deltage i?

Antallet af undersøgelser du vil blive inviteret til at deltage i vil afhæng af en række forhold, heriblandt dine demografiske oplysninger, såsom hvor i landet du bor, din alder, dit køn osv. Som reglerne er i dag vil du dog maksimalt blive inviteret til en ny undersøgelse én gang om ugen. Du er selv med til at bestemme hvor aktiv du ønsker at være i panelet.

Når jeg klikker på linket i invitationen får jeg at vide, at undersøgelsen er afsluttet. Hvad gør jeg?

Til hver undersøgelse skal vi bruge et bestemt antal svar fra den demografiske målgruppe, som du tilhører og når vi har opnået dette antal bliver undersøgelsen lukket for flere svar. Du vil få en ny invitation så snart at der er en undersøgelse rettet mod din målgruppe.

Hvad bruger I egentlig mine svar til?

Virksomheder har ofte brug for at vide hvad folk synes om deres produkt eller serviceydelse inden de tilbyder produktet på markedet - dine svar giver virksomheden mulighed for at tilpasse deres produkt/service bedre til markedet. Derfor er dine svar værdifulde for disse virksomheder. Kort sagt bliver dine svar brugt i markedsundersøgelser for de virksomheder, der bestiller markedsundersøgelser.

Skal jeg betale skat af det jeg tjener?

Ja, du skal selv sørge for at påføre det beløb du har tjent på din selvangivelse. Det er dit eget ansvar at indberette til myndighederne, Dansk Onlinepanel sender ikke nogen oplysninger til Skat automatisk.

Er mine personlige oplysninger sikre hos jer?

Ja, dine personlige oplysninger er fuldstændig sikre og vil aldrig blive delt eller videregivet til andre. Du kan læse flere detaljeret om vores privatlivspolitik her. Vi gemmer ikke dine data hvis du melder dig ud af panelet.

Deler i mine oplysninger med andre?

Nej, vi deler ikke dine oplysninger med nogen uden din tilladelse. Dine svar bruges udelukkende til undersøgelsesformål. 

  • Ingen af dine personlige oplysninger bliver frigivet til nogen uden din tilladelse.
  • Dine svar behandles strengt fortroligt.
  • Dine svar vil blive kombineret med hundredvis af andre deltageres svar og kun rapporteret i den samlede undersøgelse.

Sådan gennemfører man en udbetaling til PayPal

For det første skal du have en PayPal-konto. Hvis du ikke har en, kan du gå til www.paypal.com hvor du kan åbne en.

 Det er vigtigt, at din PayPal-konto har samme mailadresse som den mailadresse du modtager spørgeundersøgelser til. 

Når du bruger PayPal som betalingsmulighed, udbetales pengene til en PayPal-konto med samme mailadresse som den, der anvendes til modtagelse af spørgeundersøgelser. Hvis du allerede har en PayPal-konto med en anden mailadresse, kan du tilføje den mailadresse du modtager spørgeundersøgelser til. Denne mulighed findes på din PayPal-konto under profilindstillinger. Det er muligt at knytte op til 8 mailadresser til en PayPal-konto. 

1. Log ind på din panel-konto.

2. Klik på "Mine optjente point"

3. Når du er kommet til det indløselige beløb, skal du klikke på knappen "Opdater", og dine penge vil blive overført til din online konto på PayPal.

4. Du skal logge ind på din PayPal-konto for at acceptere overførslen.

5. Bemærk venligst at der er et gebyr på 2% pr. transaktion for PayPal betalinger.

6. Hvis din belønning ikke er hævet i 30 dage eller mere, returneres den til din panel-konto. Forsøg da venligst at overføre pengene igen. 

For yderligere hjælp til opsætning af PayPal kan du gå til www.paypal.com

Sådan gennemføres en udbetaling

For at lave en udbetaling skal du først vælge en udbetalingsmetode. 

1. Log ind på din konto.

2. Klik på "Mine optjente point".

3. Klik på "Ændre dit valg af betaling". i nederste venstre hjørne.

4. Vælg den betalingsmulighed, du ønsker at bruge fra dropdown-menuen.

5. Klik på "Opdater" 

Brugererfaring kan variere afhængigt af det panel, du er medlem af. Hvis du har brug for hjælp med din konto, kan du se din undersøgelsesinvitation for kontaktoplysninger.

Hvor lang tid tager det at modtage min belønning?

Din belønning tilføjes til din konto ved afslutningen af hver spørgeundersøgelse, medmindre andet er angivet. Før du anmoder om din udbetaling via den valgte betalingsmetode, skal du have opnået det minimumsbeløb for udbetaling som er beskrevet på siden for din konto. 

Log ind på den webside, du har registreret til at foretage spørgeundersøgelser på, for at indløse din belønning. Kan du ikke huske hvilket panel du har tilmeldt dig? Tjek din undersøgelsesinvitation for at finde firmanavnet.

Hvor finder jeg de belønninger jeg har optjent?

Du kan se dine belønninger ved at logge ind på din paneldeltager-konto. 

Når du er logget ind på din konto skal du vælge "Mine optjente point" fra hovedmenuen. På siden kan du se de spørgeundersøgelser, du har optjent belønninger fra, din nuværende balance og hvordan du kan indløse den belønning har optjent indtil nu. 

Log ind på den webside du har registreret til at foretage spørgeundersøgelser på, for at indløse din belønning. Kan du ikke huske hvilket panel du har tilmeldt dig? Tjek din undersøgelsesinvitation for at finde firmanavnet.

Spørgeundersøgelsen er på det forkerte sprog! Hvad skal jeg gøre?

Vi undskylder for den ulejlighed, dette måtte have forårsaget. Det skyldes et teknisk problem.

Hvis du modtager en spørgeundersøgelse i det forkerte sprog, vil du blive udelukket fra undersøgelsen, og vil ikke kunne få adgang til den igen. Spørgeundersøgelseslinket kan ikke sendes igen, og undersøgelsen kan ikke nulstilles.

Jeg har modtaget en fejlmelding mens jeg udfyldte spørgeundersøgelsen, hvad skal jeg gøre?

Vi undskylder for den ulejlighed, dette har forårsaget. 

Desværre kan fejlen ikke rettes hvis du modtager den efter at du allerede har startet spørgeundersøgelsen. Vi tester alle vores links for at sikre, at de fungerer korrekt, og for at bekræfte at du som paneldeltager vil være i stand til at fuldføre spørgeundersøgelsen. Kontroller venligst alle dine browser-, server- og andre computerindstillinger for fremtidige undersøgelser. 

Hvis du modtager en fejlmelding, bliver du udelukket fra spørgeundersøgelsen, og vil ikke kunne få adgang til den igen. Spørgeundersøgelseslinket kan ikke sendes igen, og undersøgelsen kan ikke nulstilles.

Hvorfor står min konto i negativ?

Vær opmærksom på, at Key Point Research og Cint forbeholder sig ret til at nægte tilskyndelser, fjerne paneldeltagere og nægte service til personer. Alle invitationer sendes baseret på en proprietær prøveudtagningsalgoritme. En sådan algoritme favoriserer ikke nogen enkelt svarperson frem for en anden.

Negative tilskyndelser kan opstå, når nogen har afsluttet en spørgeundersøgelse på en måde som anses for upassende (dårlig eller løgnagtig).  Vi vil ikke oplyse dig om, hvilke spørgsmål der har vist sig at være problematiske for vores klienter. Nedenfor er nogle måder hvorpå vores klienter definerer "dårlige" eller "løgnagtige" svar

  • Overtrædelse af tidsrammen for spørgeundersøgelsen

Alle spørgeundersøgelserne har en anslået tidramme for gennemførelse. Hvis du udfylder en spørgeundersøgelse på en tid der ikke falder inden for den tidsramme, bliver du ikke kvalificeret til undersøgelsen. Du kan modtage en tilskyndelse, og kan blive udelukket fra panelet.

  • Uoverensstemmende eller upræcise svar

Hvis du giver svar, der ikke er præcise og/eller uoverensstemmende på nogen måde, vil du ikke kvalificere dig til spørgeundersøgelsen. Du kan modtage en tilskyndelse og kan blive udelukket fra panelet.

  • Red Herring spørgsmål

Klienter vil til tider indsætte det samme spørgsmål flere gange, eller kræve at du vælger et konkret svar på et spørgsmål for at sikre sig, at du svarer ærligt, og/eller har læst hele spørgsmålet. Hvis vores klient mener at dine svar (ikke) er acceptable ifl. Red Herring-direktivet, kvalificeres du ikke til spørgeundersøgelsen. Du kan modtage en tilskyndelse, og kan blive udelukket fra panelet.

  • Åbne spørgsmål

Klienterne kan af og til have en sektion med spørgsmål hvor respondenten skal sætte et svar ind, snarere end at vælge et svar fra en række forudindsatte svar. Hvis et svar i et åbent spørgsmål vurderes til at indeholde sprog, der er upassende, som ikke giver mening, eller ikke passer til spørgsmålet, kvalificeres du ikke til spørgeundersøgelsen. Du kan modtage en tilskyndelse, og kan blive udelukket fra panelet.

Jeg kan ikke finde svar på mit sprøgsmål her, hvad skal jeg gøre?

Hvis du ikke kan finde det svar du søger, kan du prøve Cints support site eller kontakte Key Point Research på følgende e-mail adresse: 

Lad din mening blive hørt i erhvervslivet

Hav indflydelse på beslutninger i danske virksomheder. Tilmeld dig Dansk Onlinepanel og lad din mening blive hørt.

Tilmeld dig panelet nu